Konkurs Młody Przedsiębiorca 2015


Konkurs tradycyjnie organizowany jest przez Bolesławieckie Towarzystwo Gospodarcze, Powiat Bolesławiecki oraz Księgarnię Agora.

Komisja miała przyjemność wysłuchać biznesowych prezentacji, pełnych pasji i przekonania. Młode talenty potrzebują wsparcia, również finansowego, co zadeklarowali gospodarze gali i współorganizatorzy konkursu: starosta bolesławiecki Dariusz Kwaśniewski oraz inicjator przedsięwzięcia Karol Stasik, prezes Bolesławieckiego Towarzystwa Gospodarczego oraz przewodniczący Rady Powiatu.

W konkursie liczą się: pomysł na firmę, biznesplan, wizja i – co ważne – umiejętność prezentacji i przekonania do swoich koncepcji podczas bezpośredniego spotkania z komisją. Wszystkie umiejętności są brane pod uwagę, bo to konkurs, który ma wskazywać drogę, inspirować do odważnych posunięć, zachęcać do kreatywnej autoprezentacji oraz ocenić realność potencjalnego biznesu. Dopiero zbiór tych wszystkich kompetencji decyduje o ostatecznym rozstrzygnięciach.

Na 13 edycję konkursu wpłynęło 27 prac ze szkół powiatu bolesławieckiego oraz powiatów ościennych. Spośród prac komisja wybrała najbardziej obiecujące biznesplany. Zakłady Ceramiczne są fundatorami statuetki, natomiast autorką charakterystycznej „kostki” jest Janina Bany-Kozłowska. Powiat Bolesławiecki postarał się o nagrody pieniężne dla trzech pierwszych miejsc, a pozostałe nagrody ufundowało BTG i Księgarnia Agora.

I miejsce i statuetka „Młody Przedsiębiorca” oraz nagroda pieniężna w wysokości 1000 zł trafiła do rąk Wiktora Baranowskiego z II Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Bolesławcu za pomysł na biznes Crazy Bubble. Opiekunką ucznia jest Beata Solpa-Tertel.

Wiktor oparł swoją koncepcję na prostym pomyśle wprowadzenia na bolesławiecki rynek nowej, trochę szalonej sportowej dyscypliny – gry w piłkę w dmuchanych kulach, pęcherzykach. Wprawdzie pomysł prosty, ale Wiktor przekonał konsekwentnym i realnym biznesplanem, co docenili członkowie komisji, którzy na co dzień mają do czynienia z dużymi pieniędzmi.

Realny, spójny plan i błyskotliwa prezentacja – to atuty Wiktora, który zresztą poważnie myśli o swoim biznesie. Nasz laureat to prawdziwy „ścisłowiec” nie tyko w rozliczeniach biznesowych. Interesuje się fizyką klasyczną i współczesną, ekologią, techniką i ekonomią.

Gratulujemy.


< < Powrót do listy wpisów